Hjälp mig med råd om choklad dryck

Skall iväg på en sju dagars vandring i Börgefjäll. Ska bli riktigt roligt. Behöver dock ett gott råd angående choklad dryck. Själv dricker jag bara kaffe och vatten på tur men denna gång skall min 13 åriga son med och han dricker gärna Oboy. På kort tur brukar vi inte bryr oss om att ta annat en sånna här Portionspåsar man blandar i vatten. Men på en lång tur blir ju detta väldigt skrymmande, onödigt dyrt samt medför mycket sopor och bära omkring på. Har någon något bra tips på en god choklad dryck som blandas i vatten och finns i stort paket.

Bosse
 
Ögonblink brukar finnas på stor påse. Tycker nästan den smakar bättre än O'Boy men smaken är förstås som baken...

Alternativ två, häll över portionspåsarna i en fryspåse?
 
Hej. Hade samma problem, fast med en kompis, för några år sedan. Då var det mer ekonomin som styrde - det var dyrt med oboy i singelpåsar. Vi löste det genom att blanda sempers torrmjölkspulver med oboypulver i en ziplockpåse. Sen blandade vi lagon mycket pulver med oftast varmt vatten. Funkade perfekt! Men jag kom ihåg att vi provade en hel del hemma för att få fram rätt proportioner rent smakmässigt...
 

Liknande trådar