Hjälp mig med råd om choklad dryck

Skall iväg på en sju dagars vandring i Börgefjäll. Ska bli riktigt roligt. Behöver dock ett gott råd angående choklad dryck. Själv dricker jag bara kaffe och vatten på tur men denna gång skall min 13 åriga son med och han dricker gärna Oboy. På kort tur brukar vi inte bryr oss om att ta annat en sånna här Portionspåsar man blandar i vatten. Men på en lång tur blir ju detta väldigt skrymmande, onödigt dyrt samt medför mycket sopor och bära omkring på. Har någon något bra tips på en god choklad dryck som blandas i vatten och finns i stort paket.

Bosse

Ögonblink brukar finnas på stor påse. Tycker nästan den smakar bättre än O'Boy men smaken är förstås som baken...

Alternativ två, häll över portionspåsarna i en fryspåse?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej. Hade samma problem, fast med en kompis, för några år sedan. Då var det mer ekonomin som styrde - det var dyrt med oboy i singelpåsar. Vi löste det genom att blanda sempers torrmjölkspulver med oboypulver i en ziplockpåse. Sen blandade vi lagon mycket pulver med oftast varmt vatten. Funkade perfekt! Men jag kom ihåg att vi provade en hel del hemma för att få fram rätt proportioner rent smakmässigt...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips