Tips på bra paddelvatten

Är på jakt efter fina paddelvatten i insjö/åar i Bohuslänstrakten. Kornsjöarna har jag hört skall vara fina och även Viksjön. Är det någon som sitter på några fina guldkorn för en helgpaddling? Gärna trånga fina vatten med rejält kuperad terräng runt om........

Munkedal och österut.

Här finns det att göra...
Antagligen kan du även boka hämtning/ utkörning via kanotcentralen vid Kaserna, Munkedal.
Friluftsfrämjandet i Munkedal har kanotcentralen där.
Fina områden, många vikar, går att ta sig till fler sjöar.
Sök på flottarleden
/Peter

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kornsjöarna, Bullaresjöarna, Örekilsälven

Vi i Tjörns Kajakklubb har paddlat Kornsjöarna ett par ggr, här är en redogörelse. Bildlänken där funkar inte längre, men du kan se en hel del bilder från själva kanalen på Bosse Arnholms sida om kanaler.

Långa fina vackra sjöar är förstås Bullaresjöarna.

Kul å-paddling kan du få i Örekilsälvens övre delar, lite ont om vatten nu men det blir ju bättre snart, Ett och annat dämme där du får bära, men mest paddelbart. Inga seriösa forsar uppströms Gunnarsbo (vilket ligger strax nedanför Hedekas).

hälsningar
Jens M

Tackar återigen för lite mer info..... Har precist anmält mig till påskturen som Tjörns kajakklubb arrangerar. Efter att ha varit medlem i 3 år så har jag äntligen fått tummen ur och ser fram emot att få träffa delar av detta kajaksällskap.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips