Tips på bra kompaktkamera!

Så himla dåligt var väl inte mitt äpple? Ibland räcker det med att en kamera är tålig. Min Lumix har legat fem minuter i en fjällbäck. Jag tog upp den, tog ur minneskort och batteri och hängde kameran i solen (typ klarblå himmel och 25 grader varmt ute). Dagen efter fotograferade jag med den igen.
Absolut inte ! Min invändning mot jämförelsen var vattentät vs. icke-vattentät, inte mot kameran som sådan !!

I vart fall som helst, tror jag att TS har fått tillräckligt stort underlag för att kunna fatta ett bra beslut utifrån sina egna premisser, därför säger jag over and out, med dessa avslutande rader.

RAW är bra men bearbetningen i dator kan vara rätt tung både kunskapsmässigt och kräva en rätt pigg dator för att gå smidigt. Då kan totalkostnaden i tid och pengar blir avsevärd.

Är man mest ute efter peka och skjutkamera så är RAW minst sagt overkill.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips