Tips om några sköna väggar i Sverige!

Tjena Tjena....

Tänkte dra ut på en nice klättertur i Sverige, tänkte om det är någon som kan tipsa om några ställen som man måste besöka?? typ en klättrares "mecka" fast i Sverige.

Have I nice day!! /Davve=)

Häller

Häller i Bohuslän är helt klart värt ett besök om man vill klättra lite svårare...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Skaffa Sverigeföraren

Jag gillar Sverigeföraren i det syftet. Tar inte upp allt, och slår aldrig en lokal förare på fingrarna. Men för att få vägbeskrivningar och några höjdpunkter till fina berg i hela landet är den trevlig.

Planerade en sån resa för ett tag sedan. Sök i forumet här så får du läsa tipsen jag fick.

Vi fick tyvärr avbryta resan pga att min klätterkompis skadade axeln.

Ställen som jag varit på och tycker du inte skall missa är:

Niemisel utanför Älvsbyn (hård sportklättring på tokmäktig klippa se borrbult.nu)

Blåberget utanför 7 mil väster om Umeå (tradklättring på vertikalt och högt berg (2 repor))

Stugun utanför Östersund (trad, mycket...)

Ågelsjön utanför Norrköping (fina tradleder och en och annan bult)

Bohuslän! Många fina berg!!!

Ställen jag vill till men inte varit på :
Hykjeberget i dalarna
Tunaberg utanför nyköping
Kullaberg
Resterande klippor i Bohuslän

Ha en skön tripp och vill ni ha sällskap så hör av er... :)

/Björn

bpette; sa:
Planerade en sån resa för ett tag sedan. Sök i forumet här så får du läsa tipsen jag fick.

Vi fick tyvärr avbryta resan pga att min klätterkompis skadade axeln.

Ställen som jag varit på och tycker du inte skall missa är:

Niemisel utanför Älvsbyn (hård sportklättring på tokmäktig klippa se borrbult.nu)

Blåberget utanför 7 mil väster om Umeå (tradklättring på vertikalt och högt berg (2 repor))

Stugun utanför Östersund (trad, mycket...)

Ågelsjön utanför Norrköping (fina tradleder och en och annan bult)

Bohuslän! Många fina berg!!!

Ställen jag vill till men inte varit på :
Hykjeberget i dalarna
Tunaberg utanför nyköping
Kullaberg
Resterande klippor i Bohuslän

Ha en skön tripp och vill ni ha sällskap så hör av er... :)

/Björn

Tja!!

MAn tackar så mycket...låter bra dedär!!! Hade tänkt att dra iväg till nästa sommar så de är ett tag kvar men de kan va skönt att redan nu börja skaffa sig lite kunskap om olika ställen i sverige. Ha de bra!!

MVH: Davve=)

från Ågelsjön kan man alltid åka över Västervik. Där finns flera fina klippor, både trad och sport att välja på. Vill man inte campa kan man bo på deras vandrahem Oasen(?) med klättervägg.(ett alternativ om man inte har tur med vädret...)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips