Tips om dagsvandringar i Sthlm

Hej
som rubriken säger skulle jag gärna vilja ta emot tips om dagsvandringar runt om i Sthlm. Har ingen bil så någorlunda kommunikation från start och slut-platsen är ett måste. Det är skönt att komma hem efter en hel dag ute i naturen tänker jag. :)

Tack på förhand!

Hej
som rubriken säger skulle jag gärna vilja ta emot tips om dagsvandringar runt om i Sthlm. Har ingen bil så någorlunda kommunikation från start och slut-platsen är ett måste. Det är skönt att komma hem efter en hel dag ute i naturen tänker jag. :)

Tack på förhand!

Det finns vandringsguider att köpa såväl i bokhandeln som i friluftsbutiker typ Naturkompaniet och Addnature och givetvis på nätet.

Dessutom så finns det föreningar och internetgrupper som ordnar organiserade vandringar. Stockholms Vandrarförening har funnits länge och verkar attrahera en mer senior publik. Internetgrupper såsom "Stockholm Outdoors" och "Stockholm Hiking and Outdoor Group" på www.meetup.com lockar många yngre.

Det bör inte vara någon svårighet för dig att komma ut i naturen.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Det finns vandringsguider att köpa såväl i bokhandeln som i friluftsbutiker typ Naturkompaniet och Addnature och givetvis på nätet.

Dessutom så finns det föreningar och internetgrupper som ordnar organiserade vandringar. Stockholms Vandrarförening har funnits länge och verkar attrahera en mer senior publik. Internetgrupper såsom "Stockholm Outdoors" och "Stockholm Hiking and Outdoor Group" på www.meetup.com lockar många yngre.

Det bör inte vara någon svårighet för dig att komma ut i naturen.

Min kompis har en bok som heter Friluftsliv Stockholm men hittar tyvärr inte den att köpa. Men tack för tipsen om olika grupperna :) Ska kika in dom.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips