Tips om dagsvandringar i Sthlm

Hej
som rubriken säger skulle jag gärna vilja ta emot tips om dagsvandringar runt om i Sthlm. Har ingen bil så någorlunda kommunikation från start och slut-platsen är ett måste. Det är skönt att komma hem efter en hel dag ute i naturen tänker jag. :)

Tack på förhand!

Hej
som rubriken säger skulle jag gärna vilja ta emot tips om dagsvandringar runt om i Sthlm. Har ingen bil så någorlunda kommunikation från start och slut-platsen är ett måste. Det är skönt att komma hem efter en hel dag ute i naturen tänker jag. :)

Tack på förhand!

Det finns vandringsguider att köpa såväl i bokhandeln som i friluftsbutiker typ Naturkompaniet och Addnature och givetvis på nätet.

Dessutom så finns det föreningar och internetgrupper som ordnar organiserade vandringar. Stockholms Vandrarförening har funnits länge och verkar attrahera en mer senior publik. Internetgrupper såsom "Stockholm Outdoors" och "Stockholm Hiking and Outdoor Group" på www.meetup.com lockar många yngre.

Det bör inte vara någon svårighet för dig att komma ut i naturen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det finns vandringsguider att köpa såväl i bokhandeln som i friluftsbutiker typ Naturkompaniet och Addnature och givetvis på nätet.

Dessutom så finns det föreningar och internetgrupper som ordnar organiserade vandringar. Stockholms Vandrarförening har funnits länge och verkar attrahera en mer senior publik. Internetgrupper såsom "Stockholm Outdoors" och "Stockholm Hiking and Outdoor Group" på www.meetup.com lockar många yngre.

Det bör inte vara någon svårighet för dig att komma ut i naturen.

Min kompis har en bok som heter Friluftsliv Stockholm men hittar tyvärr inte den att köpa. Men tack för tipsen om olika grupperna :) Ska kika in dom.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips