Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tips - Garmin eTrex legend HCx för 499:-
- Trådstartare thocar
- Start datum
Billigaste jag har hittat är runt tusenlappen, så det låter som ett fynd!
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Supporten är värdelös!
Undertecknad äger två olika Garmin Gps:er. Bra grejer när de fungerar, vilket de tyvärr inte alltid gör. Mina två apparater ligger nere nu p-g,a krångel med tekniken. Garmins support är tyvärr totalt värdelös enligt mig. Jag kommer antagligen behöva köpa in en tredje GPS, denna gång blir det absolut inte en Garmin!
Sorry Garmin men Er support suger!
/LarsÖ.
Undertecknad äger två olika Garmin Gps:er. Bra grejer när de fungerar, vilket de tyvärr inte alltid gör. Mina två apparater ligger nere nu p-g,a krångel med tekniken. Garmins support är tyvärr totalt värdelös enligt mig. Jag kommer antagligen behöva köpa in en tredje GPS, denna gång blir det absolut inte en Garmin!
Sorry Garmin men Er support suger!
/LarsÖ.
Clas Ohlson på Drottninggatan (stockholm) säljer just nu Garmin eTrex legend HCx för 499:-. Tror att det är ett ganska bra pris trots att den har några år på nacken.
Där jag bor tog eTrex Legend HCx slut rätt så fort på Clas Ohlson när dom sänkt priset till 995 kronor i juli. http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=599151&postcount=691 (Dagen Rea tips i klätterformuet)
Per
Jag har exakt denna modell själv sedan flera år tillbaka (det var därför jag reagerade på priset). Min har funkat fint både på fjällvandring och annat.
Jag har dock inget att jämföra med så jag vet inte hur den står sig mot andra GPS:er. Kan bara konstatera att det är ett bra pris.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Jag har dock inget att jämföra med så jag vet inte hur den står sig mot andra GPS:er. Kan bara konstatera att det är ett bra pris.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Jag har väldigt bra erfarenheter av Garmin som frilufts-GPS. Har haft eTrex Vista C, Vista HCx och nu en eTrex 30. Även ägt en Nüvi 255 som jag kört med i bilen. Man ska nog tycka att det är kul att pilla med kartor och inställningar osv. för att det ska vara kul.
Vad har du för problem Bulingen? Inga av mina apparater har strulat faktiskt och jag har brukat uppgradera firmware regelbundet.
Vad har du för problem Bulingen? Inga av mina apparater har strulat faktiskt och jag har brukat uppgradera firmware regelbundet.
Hejsan någon vänlig själ som vill inhandla en sådann gps åt mig och sedan skicka till Göteborg? Du får 150kr för besväret. Skicka pm så kan vi diskutera 
Jag har väldigt bra erfarenheter av Garmin som frilufts-GPS. Har haft eTrex Vista C, Vista HCx och nu en eTrex 30. Även ägt en Nüvi 255 som jag kört med i bilen. Man ska nog tycka att det är kul att pilla med kartor och inställningar osv. för att det ska vara kul.
Skulle vara intressant att veta vad du tycker om eTrex 30. Jag är nyfiken på den men har inte hört om någon som använt den. Hur fungerar den rent allmänt, har du testat den med topo-kartor?
Här står det lite om den:
http://www.geocaching.se/forum/viewtopic.php?f=62&t=15810&hilit=etrex+30
http://www.geocaching.se/forum/viewtopic.php?f=62&t=15810&hilit=etrex+30
Legend HCx
är bra. Jag har systermodellen Vista HCx sedan ca 5-6 år.
Tyvärr finns dock ett grundläggande problem med strömförsörjningen det är inte pålött anslutningar mellan batteri / extern strömmatning och moderkort utan det är bara kontakt genom att metallytor ligger mot varandra. Leder till glapp efter några år och att enheten helt enkelt stängs av.
Problemet finns diskuterat i tidigare trådar. Liknande problem/haverier finns i varje fall även med 60-serien. Hur det är med övriga Garminmodeller är för mig okänt.
Dessutom måste man tänka på kartkostnaden. Med modernare GPSer kan man anväönda inscannade kartor. Hur resonerade du Niklaz som köpte Etrex 30 där?
Thure
är bra. Jag har systermodellen Vista HCx sedan ca 5-6 år.
Tyvärr finns dock ett grundläggande problem med strömförsörjningen det är inte pålött anslutningar mellan batteri / extern strömmatning och moderkort utan det är bara kontakt genom att metallytor ligger mot varandra. Leder till glapp efter några år och att enheten helt enkelt stängs av.
Problemet finns diskuterat i tidigare trådar. Liknande problem/haverier finns i varje fall även med 60-serien. Hur det är med övriga Garminmodeller är för mig okänt.
Dessutom måste man tänka på kartkostnaden. Med modernare GPSer kan man anväönda inscannade kartor. Hur resonerade du Niklaz som köpte Etrex 30 där?
Thure
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 4 M
- Svar
- 5
- Visningar
- 691 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips