tips för primus etapower

hej har precis köpt ett primus etapower ef är det någon som har lite tips på hur man effektiviserar den. jag har sytt en påse så jag kan ha saker i grytan utan att förstöra teflonet. skulle vilkja få plats med en gastub i någon som vet hur man ska göra?
skulle även vilja ha tips på bättre pack påse som inte väger över 200g. och ur får man vindskyddet och grytan att inte glappa?

Funderar på att köpa detta kök. Påsen som jag använder nu är en trianga.

Vad väger köket utan den enorma konstiga packlådan?

Senast ändrad:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
har gjort en resåbandsspänne liknande light my fire eller optimus så jag slipper väskan. jag har även med hjälp av ett lock till en spann gjort en traniga multidisc liknande sak som gör det möjligt att ha en 230g gas behållare, brännaren och tagen inuti och tillsammans väger allt 1230g och tar inte mer plats än vad köket skulle ta om jag packade det utan väska.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips