Termos mot kök på skridskoturen

Åker lånngfärdskrisko i grupp och termos är det som används till kaffe osv.
Några som har med sig stormkök?
Tar tid vid grupp fika som nackdel men !

Oftast hinner man bli "för kall" vid längre fika. Du ska ändock ha med dig vatten så normalt blir Termos en lättare och smidigare lösning. Varför ska man ha med sig stormköket?

Skulle kört thermos o matthermos om man vill ha varm mat. Men ändå tagit med minibrännare o typ en trangiagryta elr mindre för att kunna koka vatten i nödsituation.

Om man tänker säkerhet är det viktigaste ett torrt ombyte, men det inte var det som avsågs med det TS skriver. Keep it simple tänker jag med termos/kök.
Termos är enklast. Stanna till och hälla upp kaffet, den varma chokladen och så äta en god smörgås.

Åhhh, längtar till isarna!

I liknande situationer, dock ej skridskoåkning, har jag ordnat med kall och varm dryck åt deltagarna. Detta för att de ska slippa bära ryggsäck. Smörgåsar kan man ha i fickan. Har ni tillgång till snö/sötvatten skulle någon i gruppen kunna göra sig besväret att släpa med sig kök. Det förutsätter att det finns en önskan att slippa ryggsäck eller lätta på packningen.

Tycker themosens snabbhet är viktig både vi planerad fika och plurr-uppkommen dito. Tror viktmässigt blir det likvärdigt, det man kan smälta sig till att dricka får man bära som bränsle till köket. Thermosen väger lite men visst räknar och jagar man gram kanske det finns lite att vinna.

/Patrik

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I förra veckan la sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongsstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips