Telia, Kafka och satellitabonnemang

tjonsson; sa:
- Globalstar: Hur länge kommer de att köra sina satelliter och erbjuda denna lösning. Då ett inköp av en satellittelefon för min del ses som en långsiktig investering (eftersom jag förmodligen aldrig kommer ens att använda den) vill jag vara förvissad om att jag har viss livslängd på mitt satellit-tillträde.

Det finns ju exempel på andra satellittelefon operatörer som gått i konkurs, men satellittelefonen är ju inte bunden till denna operatör utan borde gå att använda hos andra, om det finns några.
 
På själva telefonen går det att särskilt välja satellit-mode, så då man är på plats kommer det att vara uppenbart huruvida det är roaming eller satellit. Då det gäller kartan misstänker emellertid också jag att det är många roamingavtal och lite satellit.

Men det som bekymrar mig mest är just risken för att satellitavtalet stängs ned och att man enbart sitter med en mycket dyr och stor GSM-telefon. Men det löses om det fungerar som KLAGER ovan påstår.
 
Tack för infon. SMS är ju grymt billigt. Det är ju bara att skicka ett SMS hem och beskriva var man är.
[Ändrat av crazy 2005-01-25 kl 12:45]
 
dyrt??

drygt 3000 utan abg låter inte så farligt ..borde gå att fixa via teliabutiker eller annan återförsäljare ... man får väl gå in o förhandla lite :)

MEN frågan är om det är en trippelbandstelefon .. fick du klart för dig vad som gällde där?? åker man till USA vill man nog gärna ha det så man slipper ringa via italien jämt...!!
 
Telefonen blir dyr i det fall satellitfunktionen bortfaller. Då har man en GSM-telefon modell 98-99 (fet) för tretusen kronor. Jag kommer, i det fall jag köper telefonen, inte att använda den som en standardmobil, därtill är den alldeles för stor, utan endast som nödtelefon vid ensamvandringar. Det är utifrån denna specifikation för användning som jag värderar den.

Priset 3485 kronor gäller som jag har förstått det endast hos Cordland som sitter på ett uppköpt restlager. Enligt min kontakt på företaget kostade Ericsson R290 15000 kronor under glansdagarna.

Tror inte att det är en trebandare.
 
tjonsson; sa:
Telefonen blir dyr i det fall satellitfunktionen bortfaller. Då har man en GSM-telefon modell 98-99 (fet) för tretusen kronor. Jag kommer, i det fall jag köper telefonen, inte att använda den som en standardmobil, därtill är den alldeles för stor, utan endast som nödtelefon vid ensamvandringar. Det är utifrån denna specifikation för användning som jag värderar den.

Priset 3485 kronor gäller som jag har förstått det endast hos Cordland som sitter på ett uppköpt restlager. Enligt min kontakt på företaget kostade Ericsson R290 15000 kronor under glansdagarna.

Tror inte att det är en trebandare.

Varför inte läsa lite om telefonen på sonyericssons hemsida? Se länk: http://tinyurl.com/47sl9
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JackLynx800 Telia eller Telenor? Utrustning allmänt 70

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.