Telemarkskunnig i Umeå?

Hej!
Jag undrar om det finns någon i Umeåtrakten som är duktig på att åka Telemark som känner för att lära ut lite. Alternativt om det finns någon kurs eller liknande i Umeå. Jag är riktigt sugen på att lära mig i vinter.

Var kan man förresten köpa begagnade telisskidor i dessa krokar?

-Mattias

Jag är själv en usel åkare, men begagnade telisskidor hittar du sannolikt på IKSUs downhillmässa, där det finns en avdelning för begagnade sport- och friluftsgrejor med inriktning på vintersport. Köpte själv mina telisar där för ett par år sedan, och plastpjäxor där förra året. I år är jag bortrest den helgen, damn...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Som friluftsfrämjare måste jag helt klart rekomendera att kontakta friluftsfrämjandets lokalavdelning! Jag är själv aktiv i Lycksele men jag vet att de också i Umeå har en aktiv avdelning som varje vinter hjälper nya telisåkare.

/Johan D

Tack

Stort tack för alla svar, nu tror jag nog att jag ska kunna lära mig att åka :) En fråga bara, behöver jag egen utrustning på kurserna eller är det sånt jag kan hyra?

Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips