Telemarkskunnig i Umeå?

Hej!
Jag undrar om det finns någon i Umeåtrakten som är duktig på att åka Telemark som känner för att lära ut lite. Alternativt om det finns någon kurs eller liknande i Umeå. Jag är riktigt sugen på att lära mig i vinter.

Var kan man förresten köpa begagnade telisskidor i dessa krokar?

-Mattias
 
Jag är själv en usel åkare, men begagnade telisskidor hittar du sannolikt på IKSUs downhillmässa, där det finns en avdelning för begagnade sport- och friluftsgrejor med inriktning på vintersport. Köpte själv mina telisar där för ett par år sedan, och plastpjäxor där förra året. I år är jag bortrest den helgen, damn...
 
Som friluftsfrämjare måste jag helt klart rekomendera att kontakta friluftsfrämjandets lokalavdelning! Jag är själv aktiv i Lycksele men jag vet att de också i Umeå har en aktiv avdelning som varje vinter hjälper nya telisåkare.

/Johan D
 
Tack

Stort tack för alla svar, nu tror jag nog att jag ska kunna lära mig att åka :) En fråga bara, behöver jag egen utrustning på kurserna eller är det sånt jag kan hyra?

Mattias
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lleberg Teliskompis i Umeå med omnejd? Telemark 2
mafr Umeå Telemarksclub ? Telemark 2
ante Umeå-Kittel? Telemark 3
bootsy Lavinsändarletarövning i Umeå Telemark 2
Köpa telemarks skidor i Umeå Telemark 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.