Tarp

Hej,

Jag har nästan alltid använt tält eller hängmatta när jag är ute men nu har suget efter en tarp blivit stort.

Jag avser inte använda den som ett tält utan mer som ett v format tak med öppna sidor, helt enkelt skydd för regn och ev vind om så behövs.

Första undran är vilken storlek man skall ha ? Räcker 3x3m eller blir den kort och det riskerar att komma in regn då ? Har ni någon rekommendation på en bra tarp?

Tack på förhand

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag kör också med hängmatta, tält eller kåta men ville ha nåt enkelt skydd där man kan ligga och somna till eldens sprakande. Mitt nyförvärv är en Helsport Gapahuk som är ett vindskydd, men den går även att spänna upp som en vanlig tarp också om man vill.
https://youtu.be/fsP05bDzfZQ

Jag kör bara tarp: 3x3 m...o vi e fem pers som sover under den.
Väger 400 g, silnylon så d blir låg vikt per pers - plus tältpinnar o linor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips