Tankar om Beal Unicore

efter att ha klättrat med två olika beal rep och slitit ut dessa totalt på en säsong av främst sport men även lite tradd så är jag inte helt övertygad. Är jävligt nöjd med Sterlings rep än så länge mitt 9,8mm är snart inne på 4e säsongen..klart mkt bättre

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det enda vi (jag) har att gå på just nu är att det är bra, för att Beal säger att det är bra.

Jag känner ingen som provat något unicore-rep. Jag har inte heller sett några tester mer än youtube-videon från beal.
Själv är jag mycket intresserad av test hur repklämmor (jumars) beter sig på unicore-repen under statiska och dynamiska laster. Om någon hittar, posta gärna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips