Taiga kläder

Hej!
Är ute efter ett par riktigt bra byxor som håller att användas! Tänkte användningsområdet är jakt!

Sitter och sneglar på taigas hemsida och deras kläder ser ju helt klart lovande ut! Men är dom prassliga eller låter mkt när man går mot grenar osv?

Det är deras modeller med goretex jag är intresserad av. Någon med erfarenhet?

När jag var i FM hade vi Taigas uniform i GT, nu som pensionär har vi Taigas ställ som arbetsskyddskläder i GT i den FRG där jag är aktiv.
Taigas ställ är tyst för att vara ett helnylonställ.
Inte så tyst som ett vadmal eller lodenställ men betydligt mer tvättåligt.
Har flera kamrater som jagade i GT uniformer men jag föredrar personligen att hålla civilt civilt.
Kan inte göra annat än fullt och helt rekommendera Taigas GT plagg.

go tur

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
När jag var i FM hade vi Taigas uniform i GT, nu som pensionär har vi Taigas ställ som arbetsskyddskläder i GT i den FRG där jag är aktiv.
Taigas ställ är tyst för att vara ett helnylonställ.
Inte så tyst som ett vadmal eller lodenställ men betydligt mer tvättåligt.
Har flera kamrater som jagade i GT uniformer men jag föredrar personligen att hålla civilt civilt.
Kan inte göra annat än fullt och helt rekommendera Taigas GT plagg.

go tur

Tack för ditt svar😊
Att dom inte kan konkurrera med vadmal, fleece och loden i tysthet hade jag räknat med och när det ska smygas på riktigt har jag andra plagg.

Byxorna är tänkta när det är busväder under hundjakt och diverse eftersök.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips