Tahe Wind 535, Reval Midi, Seaspirit

Vilka skillnader är det på Tahe Wind 535, Reval Midi, Seaspirit i sjön, stabilitet (initial, sekundär, kurs) mm.

Ser att det skiljer en del i förvaringsluckor men jag är mest intresserad av era erfarenheter.

Reval Midi och Seaspirit är relativt lika i måtten. Men de har nog olika skrov ändå och beter sig annorlunda. I leverantörens beskrivningar är det svårt att urskilja några skillnader.

Fick tips om Wind 585 också, men den verkar så ruggigt lång. Hur blir det att hantera en sån?

Jag är 180 och väger ca 95. Stora lår så jag behöver sittplats. Ändamål är dagsturer men även kunna ta en längre tur någon gång. Bor i Sundsvall där skärgården är kort och bor i yttre skärgården så havet trycker på ibland. Jag är nybörjare och testat att paddla 4ggr i havet.

Mvh
Frega
 
Min erfarenhet

Spontant med det du säger är Seaspirit nog för trång men annars ypperlig som kajak i de miljöerna.

Jag har också kraftiga ben och sitter bäst i reval Midi av dessa kajaker, men även i Wind 535. För din paddlingsmiljö tycker jag att Midi nog gör sig bäst, men det är som med allt som har med kajaker att göra att det finns lika många åsikter som paddlare...

Ha det!!!

Mats
 
Spontant med det du säger är Seaspirit nog för trång men annars ypperlig som kajak i de miljöerna.

Jag har också kraftiga ben och sitter bäst i reval Midi av dessa kajaker, men även i Wind 535. För din paddlingsmiljö tycker jag att Midi nog gör sig bäst, men det är som med allt som har med kajaker att göra att det finns lika många åsikter som paddlare...

Ha det!!!

Mats

Midi och Seaspirit hade samma sittbrunnsmått, men menar du att det är olika volym för benen kanske? Har som sagt inte suttit i någon. Vet bara att den enda kajakbutiken i min närhet har endast Seaspirit inne.

/frega
 
Typiskt Johan