Tahe Wind 535, Reval Midi, Seaspirit

Vilka skillnader är det på Tahe Wind 535, Reval Midi, Seaspirit i sjön, stabilitet (initial, sekundär, kurs) mm.

Ser att det skiljer en del i förvaringsluckor men jag är mest intresserad av era erfarenheter.

Reval Midi och Seaspirit är relativt lika i måtten. Men de har nog olika skrov ändå och beter sig annorlunda. I leverantörens beskrivningar är det svårt att urskilja några skillnader.

Fick tips om Wind 585 också, men den verkar så ruggigt lång. Hur blir det att hantera en sån?

Jag är 180 och väger ca 95. Stora lår så jag behöver sittplats. Ändamål är dagsturer men även kunna ta en längre tur någon gång. Bor i Sundsvall där skärgården är kort och bor i yttre skärgården så havet trycker på ibland. Jag är nybörjare och testat att paddla 4ggr i havet.

Mvh
Frega
 
Min erfarenhet

Spontant med det du säger är Seaspirit nog för trång men annars ypperlig som kajak i de miljöerna.

Jag har också kraftiga ben och sitter bäst i reval Midi av dessa kajaker, men även i Wind 535. För din paddlingsmiljö tycker jag att Midi nog gör sig bäst, men det är som med allt som har med kajaker att göra att det finns lika många åsikter som paddlare...

Ha det!!!

Mats
 
Spontant med det du säger är Seaspirit nog för trång men annars ypperlig som kajak i de miljöerna.

Jag har också kraftiga ben och sitter bäst i reval Midi av dessa kajaker, men även i Wind 535. För din paddlingsmiljö tycker jag att Midi nog gör sig bäst, men det är som med allt som har med kajaker att göra att det finns lika många åsikter som paddlare...

Ha det!!!

Mats

Midi och Seaspirit hade samma sittbrunnsmått, men menar du att det är olika volym för benen kanske? Har som sagt inte suttit i någon. Vet bara att den enda kajakbutiken i min närhet har endast Seaspirit inne.

/frega
 
Typiskt Johan

Johan Wirsén gillar låg volym och raka fina linjer vilket märks i Spiritkajakerna. Kajaken är låg över både för och akterdäck. Jag får sitta med nästan raka ben i Seaspirit medans jag sitter riktigt skönt i Midi. Däcket på Midi är betydligt högre vilket märks tydligt.


Mvh, Mats
 
Glömde W585

Glömde lägga till om 585 som du frågade. Trots sina 585 cm är den mycket lättmanövrerad. Det relativt höga däcket påverkar såklart vindkänsligheten... Man sitter skönt i den om man är lite kraftig eller lång.

Mvh, Mats
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jesperr97 Tahe Wind 535 Paddling allmänt 8
cecilia_gbg Tahe reval vs. Tahe wind 535 Paddling allmänt 10
saffran Tahe wind, jämfört mot Trapper Aral/Royal Paddling allmänt 7
Hadoque Tahe Wind solo vs. Tahe reval? Paddling allmänt 3
Billa Tahe Marine Wind 505 Paddling allmänt 7
frega Skim Distance, Tahe Wind 585, Zegul 550 Paddling allmänt 12
hannulan Tahe Wind 505 Paddling allmänt 4
Helgesnurra Tahe marin Reval Mini PE Paddling allmänt 2
DavidHolm Skall det vara så här? Känns fel.. Tahe Reval Midi PE e3 Paddling allmänt 5
Andreas80 Tahe Reval Midi eller annan första kajak? Paddling allmänt 5
emmly Hjälp, vilken Tahe Fit? Paddling allmänt 5
anna.kristiansson Tahe lifstyle solo eller annan kajak till 9-åring? Paddling allmänt 5
hassex Tahe Aqua Leo Paddling allmänt 0
Utvandraren Tahe Reval HV Paddling allmänt 0
Veon Tahe Greenland vs. Zegul Greenland vs. Rebel Greenland? Paddling allmänt 14
hassex Tahe fit PE Paddling allmänt 0
surfleffe Tahe förvärvar Arrow Kayaks Paddling allmänt 3
hassex Tahe köper Arrow Paddling allmänt 16
Zaphi Tahe Marine Oceanspirit LC Paddling allmänt 6
Mackane81 Aquilo vs Tahe Paddling allmänt 5
Josie Tahe Reval vs Tahe Reval Midi Paddling allmänt 3
ctve8n Tahe GT - greenland touring Paddling allmänt 24
calypso63 TAHE -North shore kayaks Paddling allmänt 15
obre Tahe Marine Greenland Touring Paddling allmänt 7
Merckx Tahe Marin Paddling allmänt 16
calypso63 TAHE Greenland Paddling allmänt 8
henkealf Köpa Tahe kajaker direkt från Estland? Paddling allmänt 8
reval Tahe kvalitet? Paddling allmänt 5
marsman Erfarenhet av kajaker från Tahe Kajaks Paddling allmänt 9
Moafin Har Tahe Kayaks lagt ner? Paddling allmänt 1
BSundgren Mad River eller Wind River? Paddling allmänt 0
christer.fredholm Provpaddla Wind 585? Paddling allmänt 3
Magnus_74 Wind 585 VS XP 18 Paddling allmänt 0
Cyklon Reval Wind 505 Paddling allmänt 42

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.