Provpaddla Wind 585?

Hej,

Jag söker med ljus och lykta efter någon i Stockholmstrakten med omnejd som har en Wind 585 som jag skulle kunna få provpaddla en snabbis för att se ifall det är något som passar mig. Har redan provpaddlat Wind 535 och älskar den, men har samtidigt fallit för 585:ans vackra linjer och är således i behov av att prova den innan jag gör mitt val.

Finns det då någon som har en Wind 585 i Stockholmstrakten som jag kan få provpaddla några minuter i? Släng iväg ett PM, eller ring mig på 073 - 417 55 59. Självklart bjuder jag på gofika som tack! :)


Vänligen,
Christer Fredholm
 
Tyvärr har jag pratat med både Kajaksidan och Dalarö Kajak - ingen av dem har någon 585 inne just nu. Ingen av dem tar heller in någon 585 då den är såpass stor och tydligen inte säljs speciellt ofta.

Därav min vädjan här på utsidan.se :)
 
Har ingen 585a men har testat den såväl som 535an. Dom skiljer sig mycket. 535an är smidig att manövera och svänga medans 585an är mycket svårsvängd jämförelsevis. Man får jobba hårt för och svänga den. Däremot att paddla spikrakt fram va den otroligt bra på, snabb är den också men vill du kunna leka och svänga hur som så är det inte att rekomendera, inte enligt mig i alla fall.

/Kjell
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.