Tåg

Innebär det att restiden stlm-boden (eller annan ort där uppe för den delen) förblir oförändrad eller måste man plussa på lite i tid då?
Jag slängde iväg ett mejl till SJ när jag såg din fråga, för knappt 2½ dygn sedan, för att höra om tidtabellerna för juni är klara, men de har inte behagat svara ännu.
Sedan Connex tog över har restiden förlängts något varje vår och höst. Jag tycker inte det borde gå att köra långsammare än de gör nu... Men man ska nog inte räkna med att bli positivt överraskad...

Om jag inte minns fel var du i Grekland då :)
Ja jäklar vicket minne du har!

...inte kan det bli sämre än nu... det är praktiskt och teoretiskt omöjligt. Sommarens besök i "restaurang"vagnen var ett klart bottenmärke!!. Halvtinade inplastade smörgåsrullar till frukost och oinspirerande mickrad mat, som dessutom tog slut långt innan alla som ville äta fått något!
Jag brukar inte äta tågets mat, men brukar titta på den och har fått för mig kvaliten varierar mycket. Högsäsong=sämre mat. Lågsäsong=bättre mat. Hur det blir med SJ står skrivet i stjärnorna. Men man ska nog inte räkna med att bli positivt överraskad...

I Kuriren i morse stod det att det blir kvar samma sunkiga tågvagnar på sträckan Kiruna-Luleå då SJ tar över trafiken.

/Ulf

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En dålig sak med SJ är prissättningen, det är ju omöjligt att få betala samma pris två gånger. Connex (Veolia) hade iaf konsekventa priser, samma pris oavsett när man beställde. Där kan SJ lära något, istället för 99 kr gbg-sthlm*

*gäller endast den 29/2, och det är fullmåne, vinden går från nordan och gösen leker, inkluderar ej sittplats, begränsat antal biljetter (0.2 st)

En dålig sak med SJ är prissättningen, det är ju omöjligt att få betala samma pris två gånger. Connex (Veolia) hade iaf konsekventa priser, samma pris oavsett när man beställde. Där kan SJ lära något, istället för 99 kr gbg-sthlm*
Jag föredrar nog att åtminstone ha möjligheten att hitta bra priser. Veolia har konsekvent höga priser, i princip obefintlig studentrabatt, ingen rabatt för tidiga bokningar osv.

En dålig sak med SJ är prissättningen, det är ju omöjligt att få betala samma pris två gånger.

Jodå, det finns vanliga andra klass biljetter och dessa varierar inte i pris. Inte mer än mjölkpriserna iaf.

Connex (Veolia) hade iaf konsekventa priser, samma pris oavsett när man beställde. Där kan SJ lära något, istället för 99 kr gbg-sthlm*

*gäller endast den 29/2, och det är fullmåne, vinden går från nordan och gösen leker, inkluderar ej sittplats, begränsat antal biljetter (0.2 st)

Men suck. Det finns inga såna villkor på JustNu, biljetterna finns på alla tåg. Det är bara att de kan ta slut om du väntar länge med att boka. Det system du syftar på är avskaffat sen länge.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips