Tältplats nära Oskarshamn

Hej!

Vi är en småbarnsfamilj som ska tälta en natt i naturen så nära Oskarshamn som möjligt. Har någon tips på en mysig tältplats?

Vi är naturvana och kräver inga andra bekvämligheter än lite platt gräsyta för tältet och möjligheten att göra upp en liten eld, om det råder eldningsförbud :)

Några önskemål:
- Gärna intill en sjö/strand med barnvänligt bad.
- Det behöver inte vara så väldigt vilt eller ensligt. Vi är inte folkskygga :) Men fin natur är såklart ett stort plus.
- Möjlighet att parkera en bil hyfsat nära.

Tack för hjälpen!
 
Jag har tältat vid badplatsen vid Forshultesjön. Ligger längs väg 37/47 strax väster om Oskarshamn. Finns parkering och blir ett par hundra meter att gå. Tror man kan hitta väg ner med bil också men det är länge sedan jag var där.

jag är från Oskarshamn :)
 
Vill man komma nära havet så är Påskallaviksbader i Vånevik fint, minns inte hur barnvänligt det är. Det kan vara djupt. osäker om man får tälta men är nog inget problem.

Dragskär lite norr om och lite längre ut är också riktigt fint och det är barnvänligt. Tror täljning är tillåten där också.
 
Nötö naturcamping i Påskallavik ligger väldigt fint. Drivs av idrottsföreningen. Gångavstånd till affär, cafe, gästgiveri och badplats mm.
 
Hej igen!
Vill bara meddela att vi hamnade på Påskallaviks badplats. Det var tillåtet att övernatta i tält där (men inga tält är tillåtna dagtid kl 10-18) och det fanns soptunnor, utedass och en gunga. Framför allt bra barnvänligt bad, fin natur och en stor fin gräsyta att tälta på med havsutsikt. Det var superfint helt enkelt! Så tack för era tips :)
 
I mina yngre dagar medan jag jobbade på Husqvarna AB så var vi ett gäng från jobbet som tältade utanför Misterhult jämte havet en midsommar. :cool: Det var fint där. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dr Who Fin tältplats runt Växjö? Småland 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.