radien. Pi ggr radien i kvadrat är cirkelns area.
Thure
Tack för upplysningen. Har rättat mitt inlägg.
radien. Pi ggr radien i kvadrat är cirkelns area.
Thure
Den här tråden är ju nu så lång så den har blivit som ett forum i sig, för frågor kring tältkåtor. Så jag startar ingen ny tråd utan slänger in en fråga här utan att kolla om det redan har stått i tråden. Det har blivit några inlägg som får gås igenom i så fall.
Jag försöker få familjen att gå med på ett köp av kåta inför bilsemestern. En fördel med husvagn/husbil som vi ser (vi som inte har någotdera) när vi är ute är att ha ett krypin vid raster om vädret är dåligt så att man inte är hänvisad till bensinmackar eller sitta kvar i bilen. En kåta går väl ganska snabbt att sätta upp? Speciellt om man inte använder golvet så borde det inte vara så svårt. Är det samma teknik som de militära tälten, som vi la ut på marken först och fäste markfästena för att sedan gå in med skortstenen och resa mitten?
Kompisgänget ska ut i påskhelgen med en Helsport Varanger 8-10. Vi tänkte värma upp kåtan med Julas fotogenvärmare. Någon som har några erfarenheter av den? Effwkten ligger på 2200 W, hur varmt skulle ni tro att man kan få det med ca -8 utanför?
http://m.jula.se/fotogenvarmare-2200-w-418016
Tja är det någon som har eller har funderat på att skaffa amerikanska armens multifuel värmare?
har hittat lite olika på ebay men vet inte om man ska slå till eller inte.
http://www.ebay.co.uk/itm/Heater-Sp...686?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e77dd7f86
Nu vet du redan, här kommer mer.Den här tråden är ju nu så lång så den har blivit som ett forum i sig, för frågor kring tältkåtor. Så jag startar ingen ny tråd utan slänger in en fråga här utan att kolla om det redan har stått i tråden. Det har blivit några inlägg som får gås igenom i så fall.
Jag försöker få familjen att gå med på ett köp av kåta inför bilsemestern. En fördel med husvagn/husbil som vi ser (vi som inte har någotdera) när vi är ute är att ha ett krypin vid raster om vädret är dåligt så att man inte är hänvisad till bensinmackar eller sitta kvar i bilen. En kåta går väl ganska snabbt att sätta upp? Speciellt om man inte använder golvet så borde det inte vara så svårt. Är det samma teknik som de militära tälten, som vi la ut på marken först och fäste markfästena för att sedan gå in med skortstenen och resa mitten?