Tälta i Sthlms skärgård

Jag har paddlat mycket uppe runt gräddö med omnejd och har tidigare haft ett tunneltält då jag är glad i utrymmet dom ofta ger. Har på senare år bytt till självstagande variant och ser det som en stor fördel, för ska man ut öster om farleden från gräddö sätt så finns det sällan tältplatsen med söderläge, och finns dom så är det sällan man är utan vind då den ofta ligger på från det hållet!

Jag rek att du hyr ett tält utav astrid på kajak och uteliv, dom tar inte många dollars för det, och ska du paddla mer i framtiden så rek dom flesta ett självstagande tält, underlättar enormt i väder och vind :)

God tur

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tunneltält funkar helt ok. Alla tält behöver förankras. Men snälla alla paddlarkamrater, lägg stenarna i en liten hög där dom inte stör när ni paddlar vidare! Hela skärgården är översållad, det finns snart inte en häll som saknar den trista stenringen. Hällarna är vackrare utan, eller hur?

Har ett självstagande tält som jag aldrig använt på klippor.
Hur gör man egentligen på en klippa eller i sand? Lägger man stenar i hörnen inuti tältet? Knyter man fast stormlinorna i stenar?

tältade senast på klipphäll med mitt tunneltält Gossamer. gick kanon. en lina i ett träd och i andra änden mitt ankare i rep. sen lite stenbumlingar runt om och tältet stod mycket stadigt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips