Tält utan innertält = Tarptält (?)

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag vill "testa" lättviktstält och eftersom jag redan har ett Nammatj 2 så kan jag ju använda bara yttertältet och pröva lite. Frågan är var jag hittar ett myggnät som rymmer 2 pers. utan att väga nästan lika mycket som innertältet?
Tips någon?

Tack för tipset!
Där skall nog gå att få ihop något.
Någon som vet en bra myggväv på metervara som alternativ?

Hur pass tåligt är det där nätet? Jag har en gammal räventarp model ryggås som jag tänkt göra innertält till, med golv och allt. Jag är inte så vårdslös av mig men det blir ju lite mer vardaglig hantering än tassandet med UL-grejor

Svårt att säga hur tåligt det är, jag har ju behandlat det försiktigt och inte använt länge. Men intrycket jag får när jag hanterat, klippt och sytt det är att det är segt och hållbart. Jag skulle inte vara rädd för att använda det till myggtält. Men helt säker kan man ju inte vara innan man provat.

Jörgen

Ikea har haft gardiner (ca 2,5x3m tror jag) som blev strålande.
Kan vara värt att kolla upp för de kostade då iaf typ 49kr eller nått.

Tack för tipsen!
Det blir nog att sy en kopia av innertältet i myggnät.
Är det någon särskild syteknik eller annat man behöver tänka på när man syr i nät?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips