Tält kombination?

Har kikat runt en del på olika tält och läst massor av positivt om Arctic alpine tälten. Tycker de ligger i rimlig prisklass också.

Jag vill ha:

- Ett rymligt 1,5-mans tält. Till solo-vandringar sommartid i fjälls med/utan medelstor (25kg) hund.

- Ett rymligt 2,5-mans. Till vandringar med sällskap av en person + samma medelstora hund. Skall även användas till fiske och eventuellt fågeljakt, även vintertid.

De tälten jag kollar på är:

- Arctic alpine design Veloce 2-manstält (1,7kg)
- Arctic alpine design WBT3 3-manstält (3,0kg)

Låter dessa som bra val?

Mina "krav" är:

Låg vikt
Lätta att sätta upp
Stor absid på 3-manstältet
Skall kunna tälta vintertid i 3-manstältet
Hyffsade priser

Har ni egna tips på andra tält så är jag tacksam!

Tack!

Hilleberg Nallo 3 GT helt klart. Stor absid för packning och hund, 4-säsongs, bra ventilation, lätt, stryktåligt, myggnät osv.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Man kan köpa båda Artic Alpine tälten för priset utav ett HB. Jag har själv WBT2 till mej och hunden plus all vår packning, helt perfekt även på vintern.

Northstartälten har bra komponenter dvs stänger, linor och som jag minns blixtlås. Modellerna är kopior på beprövade och väven verkar helt ok. Mkt bra budgetalternativ, man önskar att fler dylika fanns...

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips