T-röd-Gas-bensin-fotogen

  • Trådstartare henke_instr@hotmail.com (Henke)
  • Start datum

henke_instr@hotmail.com (Henke)

Gäst
Jag har svårt att förstå alla som kämpar med gas och kanske till och med t-röd, under vinterturer.
Det måste vara bättre att, enlig min mening, lära sig hur ett bensin eller fotogen kök fungerar rent teknisk och det är inte så svårt. Då slipper man värma gasen innanför jackan eller koka upp varmvatten kvällen innan.
Så om du skall skaffa ett nytt kök som skall användas under vintertid, köp ett KAP - artic (fotogen)eller ett MSR. Det fungerar och är väldigt drivsäkra. KAP är om en mer driftsäkert.
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Så tycker jag också, men...

Så tycker jag också, men sen jag testat gas vet jag hur himla smidigt det är på sommaren. Synd att flaskorna är så dyra och inte fins överallt. Nu har jag redan ett bensinkök och det räcker, men skulle jag bara ha köket för sommarturer skulle jag fundera på ett gaskök.


Ett alternativ är annars Coleman, som jag också har testat. Dom behöver inte förvärmas.
 

Henke

Gäst
Självklart om man är rik!

Har man pengar och vill äga två kök så är det väl det bästa att köra på ett litet lätta gaskök på sommaren. Det finns en del billiga gaskök som är små och smidiga.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.