Svängrum i Cat's Meow
Jag tror nog att det går att få in även lite julkorv i Cat's Meow. Jag har aldrig haft en tanke på att den trång på något vis.
Jag tror däremot att du ska se upp för en del av Mountain Equipments säckar, de kan vara ovanligt trånga. Gällande min Moonwalker V, som jag skrev om ovan, som också är en Mountain Equipment, tycker jag dock snarare att det är för mycket utrymme i ibland. Så kanske en Moonwalker II kan vara ett bra alternativ? Om de har hyfsat samma mått vill säga. Ja, viktigt i sammanhanget är väl att jag är 174 cm lång av normalomfång.
Kan passa på att säga att jag blev mycket nöjd med min Moonwalker V. Den har en väldigt skön sovkomfort. Värmekragen är väldigt gosig och säcken torkar snabbt. Hittills har jag sovit i -25 och jag vaknade två gånger på natten för att jag hamnat vid sidan av liggunderlaget, snurrade mig lite för att få upp värmen och somnade om som en stock. Däremot är packpåsen undermålig. Kompressionsremmarna är för korta och har dessutom inget stopp som förhindrar att de åker ur spännet, så man måste trä i dem fyrtioarton gånger på en tur. Räkna med att behöva lägga exta pengar på en annan packpåse.