synpunkter på padda önskas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Den verkar väldigt dyr. Min första (och enda) padda kostade 700 spänn och var förra årets modell med nedsatt pris på klätterfabriken i Göteborg. Sen så kommer du ju göra illa dig ändå om du inte har bra kompisar som spottar, så jag tror inte att en dyr crashpad garanterar succé. Men den är nog lika bra som någon annan, så du blir nog inte besviken iaf när du väl köpt den.

Edelrid är ju ett märke som är unisont med kvalité. Dock äger jag inte paddan och kan inte säga något om just den modellen!
Jag äger en Mammut Soho , den är mycket trevlig förutom att Taco-skals-vikningen gör att den tar upp mycket plats i bilen. Däremot är den en rätt så bra ryggsäck. Nästa padda blir en platt jävel dock.

Tycker inte det var så farligt pris för den storleken. Frakten brukar vara dyr på paddor tyvärr, annars kan det vara värt att kolla Barrabes och Banana Fingers.

I den storleken tycker jag att Moon Warrior kan vara ett bra alternativ också. Har själv Moons Saturn och Warrior. Nöjd med båda, även om Saturnen blivit rätt dyr nu.

Smaken är som baken. De flesta paddor som säljs är nog, nu för tiden, ganska bra.

När jag väljer padda vill JAG ha:
- en hård obekväm jävel, för att paddor inte ska vara bekväma, de skall ge bra skydd.
- ett bra bärsystem, ett dåligt gör mig galen.
- smutsiga sidan (läs marksidan) inåt när du viker ihop den.
- någon form av packmöjlighet, jag vill inte bära en väska/rygga till.
- hyfsat lätt att hålla ren.

Jag har en Saturn (Moon) och en spillbit hårt skum som går i den eller bärs i handen (lätt). Men skall ärligt säga att jag inte kunde bestämma mig för vilken jag skulle ha (alla alternativen känns ganska likvärdiga, Moon, Metolius, BD, edelrid). Jag bytte upp mig till en stor eftersom jag oftast bouldrar ensam. Är du oftast ute med kompisar (som också har padda) så skaffa en lite mindre så slipper du släpa så.

Men som sagt ovan, en bra spotare gör oftast mer nytta...

Det blev en den paddan jag länkade till....
Man fick med en liten sitstart dyna också. Klättrar med en polare och detta är en första padda. Ingen av oss har haft nån padda tidigare så därför valde jag en lite större storlek. Sedan tänkte jag på att man kanske bouldrar själv någon gång å då e det skönt med en lite större....

Tack för alla tips och synpunkter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips