Sy om en Gore-texjacka

Hejsan

Jag tycker nog att du skall ta och tejpa sömmarna om du skall sy om jackan. Sömnadstejp och andra nyttigheter hittar du på:
http://www.shelby.fi
Han är väldigt seriös att handla från. Behöver du mer Gore-tex tyg, så har han sådant till salu också.

Mvh

Jimmy
 
Att tejpa själv

..brukar inte hålla för många tvättar. Kontakta istället någon som gör det professinellt. Är värt kostnaden om du ska använda plagget några år
 
Man får akta sig ifaöll Gore-Tex;et är laminerat på yttertyget. Det är ju tåligt och så men gör du hål med en synål börjar den läcka in. Det är klart att det går att tejpa och limma men det är nog svårt att få det tätt. Men är det ingen jacka du är rädd om så kan du ju alltid prova.

Hade...Daniel
 
Jag lånar denna tråd för mitt "problem" känns närbesläktat.

Jag har en Haglöfs Solid jacka (3-lagers goretex) i storlek L som har blivit alldeles för stor. Eftersom jag är så nöjd med jackan så skulle jag vilja få den omgjord till storlek M eller till och med S... Är detta överhuvudtaget möjligt? Var kan man göra detta i så fall och nån som vågar gissa vad det skulle kosta?

Observera att jag alltså inte vill göra det själv utan jag vill lämna iväg den till någon butik eller liknande.
 
Glömde skriva att jag bor i Linköping så om det finns nåt ställe i närheten så är det ju ett plus.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.