Sverige Runt 2002

Jag planerar att cykla Sverige Runt nästa år, med Start/Mål i Stockholm. Meningen är att jag skall cykla så nära den Svenska gränsen som möjligt. Jag skulle tycka det vore kul om det var nån som ville hänga med på denna resa.

skandinavien runt

moss.
du kanske läs mitt inlägg om en skandinavienrunt tur tidigare... vi är tre polare som cyklar nu... ska ta oss västerut från linköping först, till danmark, sen ner i skåne och upp längs östersjön tillbaks till linköping.

du får gärna hänga på om det passar med din tidtabell...

/j

johan.geson@swipnet.se

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej! När du nu planerar för Sverige runt. Ska du då ha cykelvagn eller packväskor? Ungefär när i tid hade du tänkt fara? Hur lång tid tror du turen tar? För min del är planeringstanken att jag ska börja i Umeå och trampa söderut och irra runt i riket.

svar på dina frågor

jag kommer att ha cykelkärra enhjulig eller 2hjuling vet inte än men jag planerar att resa i maj-02 och jag håller på att räckna ut längden på trippen den är ju lång

Öland med

Öland är ju en del av Svedala så varför inte lägga in en liten sväng där också. Färjor går dagligen från Mönsterås till Borgholm, sen är det bara och trampa ner till Färjestaden och över bron. Jag körde själv Sthlm - Öland t.o.r i somras på 6 dagar 113 mil. Maila gärna om du behöver nått tips för den sträckan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips