Sven Yrvind

Han är en av mina idoler!
Jag skulle inte göra det han gör, som han, men jäklar vad cool den farbrorn är!

Ja, det kan stämma, han skulle frakta sin båt till Irland för att starta seglingen där. Därav den höga hastigheten!

Han kör

båten på trailer bakom sin bil. Undrar om han höll hastighetsbegränsningarna för trailer?? (AISdata är från i måndags). SPOT-plot på hans hemsida i morse var han strax väster om London.

Thure

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Läste han bok nyligen, "med bris mot kap Horn" heter den tror jag, helt ok läsning, fanns på akademibokhandeln

"Vilket ansvar tar samhället när de uppmuntrar folk till att jobba nio till fem fem, utsätter sig för stress, skilsmässor, storstadsluft, massproducerad mat, TV, galna kosjukan, rök, sprit, knark, våld, trafik och sen låter dem, med meningslösa liv bakom sig, utsugn som russin, dö anomymt på ålderdomshem?"
Citat från Sven Yrvind hämtad från tidningen På Kryss, mycket trevlig gubbe. Har förståelse för ens udda resplaner.

/Rasmus, som träffade Yrvind i Västervik 2005 när han just hade klivit frälst av kompositmaterial

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.