Sven Yrvind

Han är en av mina idoler!
Jag skulle inte göra det han gör, som han, men jäklar vad cool den farbrorn är!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja, det kan stämma, han skulle frakta sin båt till Irland för att starta seglingen där. Därav den höga hastigheten!

Han kör

båten på trailer bakom sin bil. Undrar om han höll hastighetsbegränsningarna för trailer?? (AISdata är från i måndags). SPOT-plot på hans hemsida i morse var han strax väster om London.

Thure

Läste han bok nyligen, "med bris mot kap Horn" heter den tror jag, helt ok läsning, fanns på akademibokhandeln

"Vilket ansvar tar samhället när de uppmuntrar folk till att jobba nio till fem fem, utsätter sig för stress, skilsmässor, storstadsluft, massproducerad mat, TV, galna kosjukan, rök, sprit, knark, våld, trafik och sen låter dem, med meningslösa liv bakom sig, utsugn som russin, dö anomymt på ålderdomshem?"
Citat från Sven Yrvind hämtad från tidningen På Kryss, mycket trevlig gubbe. Har förståelse för ens udda resplaner.

/Rasmus, som träffade Yrvind i Västervik 2005 när han just hade klivit frälst av kompositmaterial

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips