Strömförbrukning Garmin gpsmap 60cs

Med lyset av ca 23mA
Med lyset på 50% ca 53mA
Med lyset på fullt ca 65mA

Om den elektroniska kompassen är aktiverad så ökar strömförbrukningen med ca 10-15mA

//Sten-Åke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Perfekt, precis vad jag beövde veta. ska koppla in den på skotern och ska ordna med strömbegränsning så att det inte gör nått om det skulle bli kortis. Tackar!

Nej, 60 & 76 serien kan inte ladda i enheten.
Däremot så kan nya X serien köras på strömen från USB kontakten.

Köra på betyder väl inte ladda? Såvitt framgått av svaren kan både C oxh Cx strömförsörjas från den fyrpoliga kontakten, Cx kan även strömförsörjas från USB kontakten. Ingen av anslutningarna medger dock att inlagda NiMH -batterier laddas. Det hade förmodligen varit lätt ordnat. (Dock problem vid användning av alkaliska batterier).

(Raymarine RC400 handplotter kan strömförsörjas med 12 volt och då laddas även inlagda NiMH batterier).

jonasolof; sa:
(Raymarine RC400 handplotter kan strömförsörjas med 12 volt och då laddas även inlagda NiMH batterier).
Det är nog en fråga om olika filosofi hos tillverkarna om man vill riskera att batterier sprängs i enheten därför att kunden glömt ställa in eller inte ens fattat skillnaden mellan olika batterier.

Med tanke på alla olika batterityper (också framtida) och hur sanslösa vissa människor är har jag stor förståelse för Garmins val att inte ladda standardbatterier i enheten. Det är förmodligen också en av anledningarna till att man använder egna Li-ion-batterier i enheter där man har laddning, t.ex. 276C och Quest.

Jag har strömförsörjt RC400 med solceller. Det vore ju lite lockande att se vad som händer om man matar in 12-18 volt med alkaliska batterier inlagda. Men jag är för feg.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips