Storulvån-Grövelsjön

Hade tänkt ta mig gående mellan Storulvån-Grövelsjön med start 1-3 Juli och hålla på en vecka har dagar tillgodo framåt så det gör inget om det tar längre tid, saker kan ju hända...

Tanken är tält, men kan slinka in i någon stuga på vägen också... ej bestämt.

Rutten enligt kartan är ca 16 mil, tanken är 2,5 mil om dagen ... förmodligen längre första dagen... om det är väder för det så är det helagstoppen som gäller en dag..

Från grövelsjön tar jag mig vidare hemåt med buss, går en på FM och en på EM verkar det som.

Om det går dåligt så har jag en reservplan med slut i bruksvallarna.

Någon som tänker sig samma väg som jag under samma tid, slå följe?

Bilagor

• Skärmklipp-vandring.PNG
    Skärmklipp-vandring.PNG
    294.8 KB · Visningar: 1,022
Hej!
hoppas du hade det bra på turen!
Jag tänkte gå samma sträcka någon gång under september tror jag... Rädd för mygg och värme...
Packar dagsransoner med mat nu i den svala källaren.
Säg gärna till om du hittade något speciellt under turen.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jadu

Vi fick avbryta i Bruksvallarna där vi hade en nödplan med bekanta som har stuga..... Efter 1-2 minusgrader och snöstorm och konstant regnande nästan då valde vi nog den sämsta veckan i mannaminne... Hade kompisar som var uppe på helags veckan efter i kortbyxor och kortärmat... strålande sol inte en vindpust ....

Får prova en annan vecka någon annan gång

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips