Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Så blev den helt klar min version av Wirkkala kniven. Bladet är rst Polar Whittler och 80 mm långt,hela kniven är 200 mm. Skaftet i desert ironwood,mässing med röda mellanlägg.Som vanligt är ju min fotokonst inte vad den borde vara.![]()
Mycket vacker!
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tjusig!! Håller med om att finish och "känsla" är topp. "Ostörd" egg som på din vill man förstås ha. Delvis sågtandat var inget jag föredrog, direkt. Men du hade inga problem med greppet, jag förstår mig inte på hur de tänkt, det ska ju ändå vara en utpräglad jaktkniv och lik förbaskat hamnar alltid mittutbuktningen mitt på ett finger oavsett grepp. Kanske jag som har konstiga händer...
Nästan så man skäms att lägga upp bilder på sin trogna följeslagare, men here goes....
Ser inte mycket ut för världen men efter säker 10 år i fickan dagligen så blir den svår att ersätta....
Sent from da Phone!
Ser inte mycket ut för världen men efter säker 10 år i fickan dagligen så blir den svår att ersätta....
Sent from da Phone!
Bilagor
@ Farmer Joe - 10 år, vilken kompis! Har själv haft problem med den enorma choilen/ricasson och den låga sliplinjen. Har du fortsatt köra med denna för att du började med den och den helt enkelt funkar, eller väljer du den varje dag framför flera andra alternativ. Och isåfall, varför?
Ska vara ärlig och säga att jag inte drunknar i fällisar för tillfället, men jag har haft min beskärda del och i takt med att dom slutar användas har dessa försvunnit iväg till nära och kära....
Så det korta svaret blir nog, för att den funkar
I mina nätta händer ligger den perfekt, och så har vi ju upplevt så mycket tillsammans, både glada och mindre glada minnen.
Men som sagt, valt den bland flera alternativ att den funkar för mig.
Fast det börjar nog bli dags att se sig om efter en efterträdare, bladspärren är lite kinkg samt att den börjat glappar lite väl mycket vid bladfästet...
Sent from da Phone!
Så det korta svaret blir nog, för att den funkar
I mina nätta händer ligger den perfekt, och så har vi ju upplevt så mycket tillsammans, både glada och mindre glada minnen.
Men som sagt, valt den bland flera alternativ att den funkar för mig.
Fast det börjar nog bli dags att se sig om efter en efterträdare, bladspärren är lite kinkg samt att den börjat glappar lite väl mycket vid bladfästet...
Sent from da Phone!
Du gillar uppenbarligen stora choils rent formmässigt, bra för dig då det ger ett stort utbud ;-)
Dock svårt att se fördelen rent användarmässigt. Nersidan med tenacious är ju det (på pappret) lite trista stålvalet, men jag måste nästan lite motvilligt erkänna att jag imponeras av det, speciellt sett ur ett pris/kvalitetsperspektiv. Är ingen "metallurg" på någe vis, men tycker efter en del användande att eggen håller helt ok och är väldigt lättbrynad vid behov. Framförallt sitter handtaget resp. bladet där de ska.
Dock svårt att se fördelen rent användarmässigt. Nersidan med tenacious är ju det (på pappret) lite trista stålvalet, men jag måste nästan lite motvilligt erkänna att jag imponeras av det, speciellt sett ur ett pris/kvalitetsperspektiv. Är ingen "metallurg" på någe vis, men tycker efter en del användande att eggen håller helt ok och är väldigt lättbrynad vid behov. Framförallt sitter handtaget resp. bladet där de ska.
Dragonfly 2 orange
Köpte nyss en liten och extremt lätt Dragonfly 2 i den nya brandgula färgen. Trivs inte riktigt med den. Bytes mot Fällkniven U2 eller säljes för 500kr. http://www.utsidan.se/classifieds/view.htm?ID=59348
Köpte nyss en liten och extremt lätt Dragonfly 2 i den nya brandgula färgen. Trivs inte riktigt med den. Bytes mot Fällkniven U2 eller säljes för 500kr. http://www.utsidan.se/classifieds/view.htm?ID=59348
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg