Blev lite rädd där ett tagTack! Nej för tusan,den förblir oanvänd.
~Paul~
Blev lite rädd där ett tagTack! Nej för tusan,den förblir oanvänd.
Kanon! Det börjar likna något.Då börjar vi närma oss slutet. Fick nyss en chock. Tog 1600 slippapper och våtslipade, verkar som tennet fällde ordentligt. Träet sög upp allt och det blev svart. Fick börja om med 100 igen.
Snart dags för polering för att få en blank yta.
Slida kvar då.
Fridens
Kanon! Det börjar likna något.
Tråkigt med extraarbetet.
~Paul~
Då börjar vi närma oss slutet. Fick nyss en chock. Tog 1600 slippapper och våtslipade, verkar som tennet fällde ordentligt. Träet sög upp allt och det blev svart. Fick börja om med 100 igen.
Snart dags för polering för att få en blank yta.
Slida kvar då.
![]()
Fridens
Oj, så snyggt!
Bilden talar redan för sig själv.
Den där blir trevlig att se i färdigt skick!.
Mikael
Tack, det värmer. Vad tror ni, matt finish på metalldelarna eller polerat upp till spegelyta?
Är nu på ett 280-papper. Antingen tar jag det till 600 eller all in med autosol och rubbet
Tack, det värmer. Vad tror ni, matt finish på metalldelarna eller polerat upp till spegelyta?
Är nu på ett 280-papper. Antingen tar jag det till 600 eller all in med autosol och rubbet
Beror på. Kommer kniven att användas?
~Paul~
Som sagt, om du ändå tänker använda kniven så hade jag personligen inte brytt mig om högglanspolish. Denna kommer genast att uppvisa repor som kan bli ganska irriterande. Å andra sidan så är en högglanspolerad yta mindre känslig för oxidation. Så det är upp till dig att bedöma vad du anser vara den viktigaste faktornSjälvfallet kommer den användas.
M: ja, sidenmatt funkar nog bra. Kommer köra på flera lager bivax över allt så det håller säkert oxidation borta ett tag.
Självfallet kommer den användas.
M: ja, sidenmatt funkar nog bra. Kommer köra på flera lager bivax över allt så det håller säkert oxidation borta ett tag.