Nej, nu svamlar jag. Det är PXL med nr 13 jag har. Sorry. Jag har heller inte köpt PHK ännu.Har du både en PXL OCH en PHK med nummer 13. Lyckos dig.
Jag har inte köpt någon PHK ännu, men snart kommer skatteåterbäringen![]()
~Paul~
Nej, nu svamlar jag. Det är PXL med nr 13 jag har. Sorry. Jag har heller inte köpt PHK ännu.Har du både en PXL OCH en PHK med nummer 13. Lyckos dig.
Jag har inte köpt någon PHK ännu, men snart kommer skatteåterbäringen![]()
Jag har känt på en liknande kniv från Becker och handtaget var förvånansvärt bekvämt!Japp dom såg fina ut enkla o robusta precis i min smak. Hantagen såg kanske lite klumpiga ut men annars jäkligt fina. Precis i Ka-Bars anda.Som du säger stålet är ju fint det är ju känt för att hålla skärpan bra. Jag har en kniv från en amerikansk knivmakare som jag edc:ar i 1095 och den har hållt skärpan bra.
Seved
Nej det liknar inte O1. Alla de koltyper som börjar på 10XX är renodlade kolstål. Det betyder att de till skillnad från O1, 52100, W1 osv är fria från legeringsämnen.Japp Crom och vanadium ökar på det och även härdbarheten he he det gillar ju ja. Det liknar kanske O1 lite va eller. Har inte kollat, vet du vad det innehåller mer.
Seved
Förstår. Men det är precis det som är det luriga. Ka-Bar och Becker är de första som har hottat upp ett vanligt 1095 på det här visetJaha jag tyckte du skrev att det var Cr Va i det var därför jag trodde det..
Seved
Hm, kanske. Men samtidigt dyrare.Ja det måste det vara jag har alldrig hört talas om det förut. Det måste vara lite billigare än verktygsstålen annars förstår jag inte vitsen med det. Ja iof ett mera lätthärdat 1095 kanske.
Seved
Fast priset på det här upphottade 1095 är inte högre än på ett vanligt dito.Ja o då borde det vara bättre med ett verktygs stål tycker jag.
Seved