Avslutatmedlemskapx
Avstängd
Jo det stämmer nog granna fruntimmer i Ö-sund....
Victorinox tillverkar en del fina köks/kockknivar. Synd bara att de skall envisas med det där mjuka franska Bonpertuisstålet.myggan i tältet; sa:Victorinox konditorkniv
Tveksamt. Om jag minns rätt så tillverkas Wüsthofkivarna i DIN 1.4116 vilket i grova drag motsvarar AISI 440B. En vanlig hårdhet ligger runt 55-56 HRC, dvs bara snäppet bättre än i fallet med din Vic kökskniv (HRC 54-55).myggan i tältet; sa:Vid tillfälle ska jag känna på Wüsthof's i övrigt mycket snarlika motsvarighet; dock tveksam till att jag ska finna någon anledning att byta ut den mot en tyngre och styvare kniv.
Du har tyvärr redan förlorat (på sätt och vis) Alek. Jag har redan testat en äkta Hattori och dessutom äger jag en Itou. Mitt inlägg på Flashback är några månader gammalt, nämligen.mountainfox; sa:Sedär, ännu ett Hattori KD-fan!Ja, de är lätta att falla för... (någonting säger mig att du skulle kunna få för dig att sälja din TV för en sån kniv...)
Ska vi slå vad om vem som får sina fingrar på en sån kniv först?![]()
Till sådana arbeten behövs inget speciellt. Jag använder iof en Frosts styckkniv men en vanlig mora räcker långt. Dock avråder jag från att använda en vanlig kockkniv. Risken för eggdeformation är stor.myggan i tältet; sa:Vad använder ni till att tex kapa större fågel och fisk?