re

Jo, kanske det men faktum är att den ser mer ut som en kökskniv än en jaktkniv till formen. I butiken där jag köpte den sade de att den används i samband med vildsvinsjakt men det vete fan. Kan ju iofs ligga något i den, det brukar väl inte följa en lädeslida med när man köper köksknivar?Tackar!
Lite ovanligt att inte använda en riktig kökskniv i köket.
~Paul~
Många japanska knivar levereras antingen med en läderslida eller en s k saya, dvs ett fodral i varierande träsorter.Samtliga bättre köksknivr som ego köpt nya och styckvis har det varit slida med till dem, så helt ovanligt är det nog inte.
Speciellt tunnbladiga fileknivar kan behöva stöd under resan.
En estetiskt mycket tilltalande kniv!! Kanske dock inte lika praktisk som originalet pga greppets potentiellt hala yta i kombination med avsaknad av fånglinehålHej o tackar Paul.
Bara för att vi pratar om fällkniven så har nyligen gjort den här kniven av ett s1 fällknivens blad.
Gjorde skaftet av ebenholtz, madagaskar rosewood o mässing. Vad tror ni?
Förstår. Det står ofta mellan estetik och användarvänlighetHej.
Den är inte så hal som den ser ut men visst mönstrade gummi varianten är väl kanske bättre grepp på.Funderar på om jag ska ha en lanyard eller inte. Är inte så förtjust i det men jag kanske gör det
![]()
OKHej.
Nej, ingen anledning. Här kan man säga att det var mer estetik![]()