Jag har nyligen köpt ett Arctic Alpine WBT 2, men av misstag fått WBT2-S, det stormsäkra alternativet. Jag har pratat med Northstar och de rekommenderar mig att behålla S-tältet, då det kan vara bra med den extra stormmattan. Fick tipset att man kan vika in själva 'stormflärparna' under tältduken när de inte behövs. Själv är jag dock osäker, känns som att det blir sämre ventilation även om man viker in stormmattan. Jag planerar främst att använda tältet i svenska/norska sommarfjällen, men framöver kan det kanske bli någon varmare tur utomlands också (och kanske någon hösttur i fjällen också för den delen).
Är det någon som har testat de olika varianterna (eller motsvarande av annat fabrikat)? Är WBT2-S för varmt på sommaren, eller kommer vi få problem med kondens pga stormskyddet? Är WBT2 för dåligt skyddat för höstbruk eller sommarstormar på fjället?
Är det någon som har testat de olika varianterna (eller motsvarande av annat fabrikat)? Är WBT2-S för varmt på sommaren, eller kommer vi få problem med kondens pga stormskyddet? Är WBT2 för dåligt skyddat för höstbruk eller sommarstormar på fjället?