Storlek Scarpa Vega

Scarpa storskor

Jag har ett par Scarpa Cerro Torres storskor och de är i strl 43 och sitter perfekt på min fot trots att jag i princip alltid annars har 42:eek:r så jag håller med om att de nog sk beställas minst en strl mer. Funderar själv på att införskaffa i Vegan inför lite högre höjders klättring men kan inte riktigt bestämma mig själv. Finns det verkligen inte någon annan sko som funkar lika bra som Vegan i ungefär samma prisklass?
 
De Vegor jag skaffat idag har en innersula i innerskon som är 30 cm långa från hälen till tån. Och det stämmer bra med storleken angiven på skon (30 och 11½, US12½). Som bredast är innersulan 9,5 cm - rätt smala alltså. För mig är innerskon ca 2½ cm för lång men lagom bred (jag har breda fötter).

Två lärdomar: Smala i lästen (som redan sagts). Längden på innersulan är angiven på kängan.

Jag tror dessa skor är tillverkade 2002 - lite gamla alltså. Hur sprillans nya skor är vet jag inte. Men måttet anges nog på samma sätt.

Hmmm, mina stegjärn passar inte - klacken är väldigt hög på dessa "monsterskor". Nåja, kan behöva ett par bättre till dessa skor.
[Ändrat av japp 2005-11-05 kl 15:53]
 
Fjällsport får dessa nästa vecka.

Fjällsport får Scarpa Vega nästa vecka. Tror dom hade köpt upp alla i Scarpas lager. Så troligtvis får nog inga andra butiker dom! Har ni problem med strl o känner att ni behöver gå upp onormalt mkt i strl. Testa med Superfeet sulor. Dom gör underverk i dessa skor. Tror försäljningen på plastskor sjunkit drastiskt i alpländerna där dessa oftast tillverkas. Detta pga att folk där har närmare till bergen o oftast kör kortare snabbare mer tekniskt svåra än vad dom flesta skandinaver gör. Och då köper dom flesta europeer läderskor idag. En teori.
 
Shit.. pratade med Addnature.com igen, får vänta en v till:(
Det ska ju ta 6 dagar, undrar om jag får dom innom 2 månader, 1,5 har jag väntat..
 
Har du ringt och kollat med dem så att dojorna verkligen är på väg? Dem verkar ju uppenbarligen ha lite dålig koll.

Själv har jag inte lyckats hitta några Vegor så jag köper ett par Koflach Arctic istället. Verkar vara ungefär lika bra. Anledningen till att jag ville ha Vegan var att det till den finns extra varma innerskor. Men Arcticen blir säkert bra den me.

Ha det gött!
 
Nuuuuu

Nu har jag dom!!:))) jipiiiii!!
Har 42 i skor och köpte storlek 42 och dom passa perfa, inte för stora inte för små.
Lite klumpiga och konstiga att gå i, men det räknade jag med, blir nog snart van med det.
Lycka till med dina!
 
Nu har jag köpt mina Koflach Arctic och dem verkar riktigt bra dem också. Nu är det bara att ge sig ut och vandra med dem, och med en massa packning på ryggen.

24 dar kvar.....
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.