Storlek på ITAB:s kläder??

Vet att det här ämnet varit uppe förut men jag behöver lite mer exakta uppgifter.
Ni som köpt Packaway (jacka och byxa), hur är ni byggda i cm och kg?
Jag är 183cm och väger 75 kg och har ganska långa armar. Vilken storlek ska jag ta tycker ni?
Har deras Fjällbyxa i 48/50, Discovery byxa 148/150 och Discovery jacka L. Jackan passade bättre i medium men ärmarna var alldeles för korta. Är de längre på Packaway kanske med tanke på tumhålen?
Dum som man är så provade jag inte Packaway när jag var där förra året. Har lite långt att åka för ett billigt regnställ.

avslutad210712

Gäst
Jag är 178/85 och tog L på jackan och M på byxan på Packaway. Har 48/50 på deras andra byxor. Tycker att de storlekarna passar mig bra.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Packaway

Hej,
Mycket beror ju på hur "tajt" man vill att kläderna ska sitta. Har fått för mig att den yngre generationen vill ha "tajtare" kläder än vissa av oss äldre.
Jag är 185/70, har långa armar och långa ben, och köpte jacka XL och byxa 152/154.
Jag har även fyra par olika byxor från Itab, men alla har inte samma storlek. Det bästa är ju om man kan prova.
/ Bertil

Tack för era snabba svar (som vanligt på den här sidan :)).
Jag beställde precis en jacka L och byxor 148/150 plus lite annat smått och gott.
Det ska nog bli bra hoppas jag. Har semester i juni och de har ju lovat regn så det är bäst man garderar sig om man inte vill tillbringa den inomhus (ve och fasa).

På tal om ITAB...

Någon som provat deras vildmarksbyxa? Vad tyckte ni? Är givetvis nyfiken på hur storlekarna är. Stämmer deras måttabell bra?

/U

Kanske för sent, men för arkivet:

193 cm, 85 kg, Packaway-jacka i stl L
Passar bra, ärmlängden räcker till även för att paddla med tummarna i tumhålen.

mtpatrol; sa:
Tack för era snabba svar (som vanligt på den här sidan :)).
Jag beställde precis en jacka L och byxor 148/150 plus lite annat smått och gott.
Det ska nog bli bra hoppas jag. Har semester i juni och de har ju lovat regn så det är bäst man garderar sig om man inte vill tillbringa den inomhus (ve och fasa).

Lite muppigt att citera sig själv men tänkte bara tala om att mina kläder passade mig (183/75) perfekt.
Fick dem idag efter 17 dagar, lite långsam leverans, men jag fick allt som jag beställt och allt passade så jag är nöjd.

Tack för hjälpen!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips