Stekpanna (skogspanna)

Stekpanna!

Jo det är så att jag söker en smedja eller liknande som kan hjälpa mig att göra en måttbeställd stekpanna åt mig. stekpannan skall ej vara i jutjärn den blir så väldigt tung då. materialet måste vara något lättare material eftersom jag gärna har med den på jakt och fiske. jag köpte en kolbulle panna för länge sedan där materialet är liknande jutgärn men något lättare(kanon panna). Men den stekpannan som jag köpte tycker jag är för liten så jag skulle vilja ha en stekpanna som kan göras enligt önskemål.

Mvh Anders L

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En rejäl plåtpanna

Företaget Enroco i Malå (Lappland) tillverkar en smart stekpanna med infällbart handtag. Den sljs med en påse och finns också som en giveaway i en trälåda. Kan vara värt en kontakt.

Jag har använt Trangias djupa modell under många år, se länken som Johan Forsberg lade in. Idag är den kolsvart och bucklig, precis som det ska vara. Fungerar mkt bra. /Mattias

Muurikan

For mig har muurikan blivit det forsta som jag packar och om vi ar flera som ska ivag så packar vi med model 48cm den ar tung men det ar det vart.
Ensam då tar jagmed picknic varianten.

Finns det något harligare an att kunna laga hela middagen på en gång på den stora nar man ar ute och fiskar. Perfekt om man ar några stycken.

Detta ar nog mina basta ute prylar.

Jatte

Just nu på Jamaica 34 grader sol

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips