Stekpanna (skogspanna)

Stekpanna!

Jo det är så att jag söker en smedja eller liknande som kan hjälpa mig att göra en måttbeställd stekpanna åt mig. stekpannan skall ej vara i jutjärn den blir så väldigt tung då. materialet måste vara något lättare material eftersom jag gärna har med den på jakt och fiske. jag köpte en kolbulle panna för länge sedan där materialet är liknande jutgärn men något lättare(kanon panna). Men den stekpannan som jag köpte tycker jag är för liten så jag skulle vilja ha en stekpanna som kan göras enligt önskemål.

Mvh Anders L
 
En rejäl plåtpanna

Företaget Enroco i Malå (Lappland) tillverkar en smart stekpanna med infällbart handtag. Den sljs med en påse och finns också som en giveaway i en trälåda. Kan vara värt en kontakt.
 
Jag har använt Trangias djupa modell under många år, se länken som Johan Forsberg lade in. Idag är den kolsvart och bucklig, precis som det ska vara. Fungerar mkt bra. /Mattias
 
Muurikan

For mig har muurikan blivit det forsta som jag packar och om vi ar flera som ska ivag så packar vi med model 48cm den ar tung men det ar det vart.
Ensam då tar jagmed picknic varianten.

Finns det något harligare an att kunna laga hela middagen på en gång på den stora nar man ar ute och fiskar. Perfekt om man ar några stycken.

Detta ar nog mina basta ute prylar.

Jatte

Just nu på Jamaica 34 grader sol
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.