starkare handleder?
- Trådstartare avslutad
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
Starkare underarmar och händer med fjädrar, gör jag rätt ?
- Börjat av Glännman
- Svar: 5
-
-
-
darkhippo; sa:hur tränar man sina handleder bäst???
/A.
/A.
z_bumbi; sa:darkhippo; sa:hur tränar man sina handleder bäst???
/A.
Av vilken anledning behövs de tränas?
darkhippo; sa:jag har börjat en del med gymnastik och då blir just handlederna väldigt påfrestade...
/Andreas
z_bumbi; sa:darkhippo; sa:jag har börjat en del med gymnastik och då blir just handlederna väldigt påfrestade...
/Andreas
Vanlig gymnastik med redskap, volter osv?
Det blir väl en del påfrestningar både på greppet, på hur mycket man böjer handleden samt i vissa fall blir det väl en roterande rörlse som kan "vrida" i handleden?
Det är svårt att säga något specifikt då det blir ett ganska komplicerat program för just gymnastik samt att det beror mycket på var dina svaga sidor är.
Generellt så stretcha mycket men fråga dina tränare vad de tycket du ska köra för övningar.
/A.
puttepatrik77; sa:ta en skivstång med båda händerna, sätt dig på knä vid en bänk och lägg upp armarna så att handlederna är precis utanför bänken, vrid handlederna upp och ner, du kan även rulla ut skivstången så långt ut på fingrarna som möjligt för att sedan gå upp...
Undvik att översträcka lederna bara (släpp inte ner för djupt)...bash; sa:Om du har tillgång till gym så är denna övning kanon
http://www.ast-ss.se/styrke_traning/ovnings_guide/skivstang_handled_curl.asp