Ståpäls!

Vad säger ni om detta:

temp40dl.png

och detta:

prec45mz.png

Jag vet att man skall ha misstro mot långtidsprognoser men minusgrader och ingen nederbörd i 10 dagar i nästan hela Sverige!

-Palle

Kanallopp?

Optimisten tror (hoppas) på att de holländska kanalerna fryser till nästa helg :)

... men troligen krävs mer kyla.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Re: Kanallopp?

pby; sa:
Optimisten tror (hoppas) på att de holländska kanalerna fryser till nästa helg :)

... men troligen krävs mer kyla.
Ja, jag vet att det inte är rätt forum, men det var inte jag som började: Färsk israpport från Holländsk vän: "We have 2 cm ice on some canals right now. The wind is OK this week from east, but there is no cold east of us to transport here... It will be -2/-3 coming nights, not enough, I'm afraid."

Förresten, kunde man inte har någon relativt öppen chat-liknande sida där man kunde disktuera nuvarande och kommande isar i Sverige och även utomlands? Kanske på skridskonätet, fast grabbarna där har väl tillräckligt redan.

Re: Re: Kanallopp?

kr-val; sa:
Förresten, kunde man inte har någon relativt öppen chat-liknande sida där man kunde disktuera nuvarande och kommande isar i Sverige och även utomlands? Kanske på skridskonätet, fast grabbarna där har väl tillräckligt redan.

Snacka med Bo Jägenstedt.

-Palle

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Intressant igen

Det börjar likna ett intressant väderläge igen. Förut snackade de om milt till helgen, men nu verkar det peka mot mer kyla, vad jag kan förstå. Det allra bästa är att vädret januari och det i februari brukar hänga ihop så vi kanske har en lång köldperiod på gång!

-- Krister (drömmer om Vättern)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.