Stadium Outlet, kajak för 3900 kr

Jag var på Stadium Outlet i Löddeköpinge igår och såg då att de hade en kajak för 3900 kr. Inklusive paddel. Märket okänt. Den såg hyfsad ut för priset. Någon som känner till eller har köpt den och kan uttala sig om kvaliteten?

Jag har ingen pesronlig erfarenhet av Stadiums kajaker, men det är ju väldigt billigt vilket får mig att bli skeptisk. Det beror ju förstås på till vad man ska ha kajaken, men på nåt annat än kortare turer runt husknuten skulle jag inte ta den på. Kollade för skojs skulle vad det själva ger för råd till kajakköpare här: http://www.stadium.se/guider/produktguider/outdoor-hitta-ratt-kajak och det säger en del om deras kompetens på området.
Köp hellre en riktig kajak begagnat om det är priset det handlar om.

/Måns

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Bilagor

• IMG_8159.jpg
    IMG_8159.jpg
    41 KB · Visningar: 3,669
Jag har tyvärr ingen bild men den påminner lite om Point65 Nemo, fast utan lucka och med större sittbrunn.

Vad jag gillade med den var priset. Fast det kanske är vettigare att leta efter en begagnad i så fall.

Svar

Det är en GEAR 370, finns att hyra hos Ostkustenskajak, finns en mindre barnkajak på 290 men den har inte fästen för fiske.

everestkajak

Hej
Köpte denna kajak i fjol för samma pris.
Har paddlat korta turer på skyddade vattten och den fungerar helt OK för sån paddling mycket manövrerbar och smidig.
Vill man däremot paddla längre och på öppet hav är den mer tveksam. Framföraalt om du paddlar med någon som har en havskajak. Den är inte så snabb, så ska du hänga med får du ta i ordentligt...
Ungarna gillade den mycket. Ända tills de fick prova min hembygda Njord, då förvandlades den till en pråm... Kvaliten är helt OK, lite tung men väldigt stabil. Det går utmärkt att hoppa i på djupt vatten och klättra ombord på egen hand. Glöm kamraträddning OCH eskimåroll!
Mikael

Inte för att vara elak eller så men det verkar som om kajaken vi pratar om flyter.. Om flyter är allt du kräver så kör till, men förvänta dig inte en toppkvalité i paddelupplevelse. Paddlar du en gång om året, ensam så kanske du inte tänker så mycket på det. Men om du jämför stadiums kajak mot en bra kajak så undrar du varför du släpar omkring den i vattnet..

Tack för svaren. Det blev en Point 65 Nemo GT istället. Med 50% rea hos Point 65 (den kostade 3749 kr) kändes det som ett bättre alternativ.

Slog till på en sådan kajak på Stadium Outlet i Halmstad i helgen.
Har ej paddlat mycket innan men testat en del olika kajaker...

Är nöjd med mitt köp trots det inte är någon superpryl.
Den fyller det syfte jag var ute efter:
- billig
- hållbar
- Funkar på kortare nöjesturer
- går att fiska ifrån
- stor sittbrunn = går ha dottern med framför sig... (om något år..!)
- stabil och nybörjarvänlig... Delar sommarhus med flera andra som även kan ha glädje av denna utan någon tidigare vana.

Kommer säkert om några år om jag fortfarande har samma intresse köpa en till / annan... men i dagsläget duger denna utmärkt!

Någon som vet något kapell som passar en så här stor sittbrunn??
Lät som Stadium skulle få in detta till våren?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips