Spitz & Crux

Går i funderingar på en ny skaljacka och är nyfiken på Haglöfs Spitz respektive Crux. Bor i södra Skåne och har inte hittat någon butik som säljer dessa, Naturkompaniet har dem exempelvis inte. Ska dock upp till Stockholm om ett tag, eftersom jag inte kommer att ha tid att rusa runt i för många butiker skulle jag uppskatta tips på centralt belägen butik som har dessa, både eller någon, jackor (om någon).

Tack på förhand för eventuella svar!

Naturkompaniet kan kolla lagersaldo på alla deras andra butiker. Bara be dom att kolla.

Naturkompaniet beställde hem en Spitz till mig från en annan naturkompani butik.
Tog några dagar så fanns den på plats.

Om du vill ha en Spitz banner blue XL så finns en sådan förmodligen kvar på naturkompaniet på Stora Nygatan 33 i götet.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips