Spår i Garmin?

Hej!

Jag har tankat ned ett spår till en Garmin geco201.
Spåret visas korrekt som en figur i displayen.
När jag vill spara spåret begär gecon en start- och slutpunkt som jag inte vet hur man anger.

Skulle vilja kunna spara ett flertal spår och med hjälp av GPS se var jag befinner mig i förhållande till valt spår.

Känns som att det är ngn fånig knapptryckning jag missat.

Eller?

/Andreas

Jag har en gecko 201, men brukar bara spara de spår jag gått själv. Det funkar så att det som är aktivt spår kan sparas. När den frågar efter startpunkt så kan mna pila uppner i tiden för att bestämma var i spåret man vill börja spara och på samma sätt för slutet.

.....Start.........Mål.....

Sträckan är allt registrerat, men start/mål är den bit som jag vill spara med ett eget namn. Vid spara så sammafogas punkterna och de brukar reduceras. Jämför aktivt spår med samma sparade i Mapsource (om du har) så ser du skillnad i punkter.

Hoppas röriga svaret gav dej ledtrådar nog.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ok. Har inte råddat ngt i mapsource. Det kanske har en smidig lösning på detta. Kan man ladda in shape-filer till MP??

/Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips