Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
sovsäck som glömts i kompressionspåsen.
- Trådstartare spiff74
- Start datum
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Jonas P; sa:Jag har tidigare fått tips om att man kan hjälpa dunjackor att återfå loft genom att torktumla tilsammans med en gammaltennisboll.
Kanske funkar med sovsäck också?
Jag har hört att även nya tennisbollar kan användas
/M
Jonas P; sa:Jag har tidigare fått tips om att man kan hjälpa dunjackor att återfå loft genom att torktumla tilsammans med en gammaltennisboll.
Japp
....eller ett par nya/gamla gympadojjer.
peter
granbom; sa:Jag har hört att även nya tennisbollar kan användas
/M
Ska man köra med en tennisboll så ska den vara ny, eller i alla fall ren. Jag menar att man stoppar väl inte in en gammal skitig boll till vare sej jackan eller sovsäcken.
/g
[Ändrat av strand 2005-05-10 kl 15:28]
strand; sa:granbom; sa:Jag har hört att även nya tennisbollar kan användas
/M
Ska man köra med en tennisboll så ska den vara ny, eller i alla fall ren. Jag menar att man stoppar väl inte in en gammal skitig boll till vare sej jackan eller sovsäcken.
/g
[Ändrat av strand 2005-05-10 kl 15:28]
Så OM man bara har en gammal boll måste man tvätta den först... men frågan är då om man även måste tumla bollen innan den tumlas med sovsäcken för att inte blöta ned säcken när det torktumlas...?
/M
granbom; sa:Så OM man bara har en gammal boll måste man tvätta den först... men frågan är då om man även måste tumla bollen innan den tumlas med sovsäcken för att inte blöta ned säcken när det torktumlas...?
/M
Vill man inte kosta på sej en ny boll så räcker det säkert med att stoppa ner den i kompressionspåsen (om den är ren).
Tennisbollmetoden är väl mest för att hindra blött dun att torka i klumpar?
Funkar det verkligen att banka runt stoppningen på en gammal säck för att fluffa till den?
Funkar det verkligen att banka runt stoppningen på en gammal säck för att fluffa till den?
spiff74; sa:Finns det nått sätt att förbättra isoleringsförmågan på en sovsäck som man har glömmt kvar i kompressionspåsen en längre tid? har en sovsäck som har råkat ut för det och den har uppskattningsvis tappat halva isolerförmågan.
om det är en dunsäck, använd tennisboll (ny/gammal efter eget omdöme
om det är en syntetsäck tror jag att du är rökt, den kommer inte tillbaka.
//J
joru; sa:om det är en dunsäck, använd tennisboll (ny/gammal efter eget omdöme), dun kan återhämta sig väldigt bra,
Jag tycker gympadojor är bättre, tennisbollar är för små och lätta.
MvH
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 698
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg