sovsäck från roberts.pl

Har någon köpt en säck från Roberts i Polen och kan uttala sig om dess kvalité. Kan det jämföras med ex Western Mounteering?
Den aktuella säcken är Roberts Voyage som på pappret är likvärdig med WM Antelop, men med ett par tusen i prisskillnad.

Kvalitén på tyger och dun hos Roberts är helt jämförbara med topptillverkare som WE och Marmot.

Det som skiljer sig lite är designen, framförallt på huvorna, både WE och Marmot har fluffigare huvor med muff runt ansiktet, det har inte Roberts.

Mina sommar/höstsäckar är från Roberts, mina två extrema vintersäckar är från WE (-30) och Marmot (-40, expedition).

Säcken du designmässigt ska jämföra Antelope med är Makalu.
Sedan är frågan om du tycker det är värt ett par tusen för muff :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har en sovsäck Makalu dunbyxor BLIZZARD "dunskor" WINTER SLIPPERS.

Jag har varit nöjd med kvaliten på samtliga. Jag har vid något tillfälle haft svårt att få tag på dom men det har ordnat upp sig tillslut.

/Joel

Kvalitén på tyger och dun hos Roberts är helt jämförbara med topptillverkare som WE och Marmot.

Det som skiljer sig lite är designen, framförallt på huvorna, både WE och Marmot har fluffigare huvor med muff runt ansiktet, det har inte Roberts.

Mina sommar/höstsäckar är från Roberts, mina två extrema vintersäckar är från WE (-30) och Marmot (-40, expedition).

Säcken du designmässigt ska jämföra Antelope med är Makalu.
Sedan är frågan om du tycker det är värt ett par tusen för muff :)

Svårt att bara se på en bild hur sovsäcken ser ut och upplevs. Jag tycker att det på bilden ser ut som Roberts säckar har muff runt ansiktet. Får kanske tänka en gång till innan en beställning görs. Vill inte ha kalldrag runt axlar och ansikte...

Roberts sovsäckar har värmekrage för att hindra kallras och det är inga problem att dra åt dragskon på huvan tätt runt ansiktet.

Muffen på WE och Marmot är lite grädde på moset så att säga.
De flesta tillverkare har inte muff även om det börjar bli vanligare.

avslutad210712

Gäst
När det gäller Roberts brukar man kunna få det mesta om man pratar med dem. Själv har jag en sovsäck som inte har invändig muff som "standard" men det var inga som helst problem att få en sån isydd mot ett litet prispåslag. Min går in på sin elfte eller tolfte säsong utan några som helst problem med kvaliten.

När det gäller Roberts brukar man kunna få det mesta om man pratar med dem. Själv har jag en sovsäck som inte har invändig muff som "standard" men det var inga som helst problem att få en sån isydd mot ett litet prispåslag. Min går in på sin elfte eller tolfte säsong utan några som helst problem med kvaliten.

Helt riktigt! De är bra att prata med (engelska) och mycket serviceinriktade så det mesta går att få som man vill.
Men egen säck från Roberts har jag haft i 3 år och kvaliteten är genomgående hög tycker jag.

I samband med beställning kan man välja 'Transport bag', alternativen är: minimal, standard och loose . Vad innebär det?

Är det packpåsen de avser och vad är isåfall skillnaden?

En annan fördel är att det europeiska dunet inte behöver skeppas till USA för att där sys in i sovsäcken för att sedan skickas tillbaks till Europa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips