Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment

avslutad210712; sa:
Mina grannar börjar bli rätt van att se mig gå ut med ryggsäcken och komma hem tidigt på morgonen för i vintras testade jag att sova några nätter ute enbart med sovsäck och liggunderlag men utan tält. Tala om att man börjar få nördstämpel *S*.
My oh my, skulle själv ha kunnat skriva det där. Det kanske nördigaste är att man inte gör det för att få berätta att "Då, den där gången, då var det så j*la kallt att..."

Utan man gör det bara för att få veta.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Å nu har den kommit :) Ska ut och testa, bara mitt Unna kommer åter från utlåning. VI har ju en del snö här nu (40-50 cm) så det blir skidor en stund först innan det blir nanna-tajm ;)

Strykarräven; sa:
Mezzner; sa:
Med en Makalu så här års behövs inget tält!
...om man inte bor i Umeå!

Eller Östersund, fick skotta bilen lite i morse ;)

280422541_8ec408ccb2.jpg

Iofs ingen kyla att tala om ännu men nog vill jag ha tak över huvudet när jag ska sova utomhus nu :)

öringen; sa:
Å nu har den kommit :) Ska ut och testa, bara mitt Unna kommer åter från utlåning. VI har ju en del snö här nu (40-50 cm) så det blir skidor en stund först innan det blir nanna-tajm ;)

Hmmm, en bekant som jag träffade när jag var ute med hunden sa "tur att man inte ska bo i tält nu".

Ska jag ta det som ett omen? :)

Nordesjö; sa:
Strykarräven; sa:
Hmmm, en bekant som jag träffade när jag var ute med hunden sa "tur att man inte ska bo i tält nu".

Ska jag ta det som ett omen? :)
Ta det som att det är äntligen är väder som våra dyra prylar är tillverkade för. :D
Sagt och gjort: jag låg ute inatt, några grader kallt och rätt mycket vind. Satte upp tältet på en "äng"/myr ute på Carlshem, sov hyfsat. Försökte simulera "sommarturen gone wrong", så jag hade bara sommarprylarna (TNF MM-tält, TNF Beeline-sovsäck, underställ, tröja, mössa). Enda skillnaden var att jag inte iddes hämta upp mitt Z-rest från källaren, vilket förstås straffade sig dyrt (försök sova på snö i minus fem med ett hoppressat 10mm-liggunderlag...). Man kan säga att det syntes efteråt var jag legat, snön var bortsmält under kroppen.

Men, en OK natt var det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips